Team

Our team

Serkan Eren

Executive 1. chairman |
Founder of the association

Christoph Joos

Second Board

Linda Weiss

CFO

Christian Gärtner

Extended Executive Board | Managing Director NATAN GmbH

Ivana Stipić

Managing Director
STELP Events UG

Jennifer Gärtner

Extended Board |

Marketing & Communications

Timo Hildebrand

Extended Board

Mirza Hadziavdic

Projectmanager
Aid projects

Joelle Nowitzki

Projectmanager Aid projects & Volunteers

Leonie Lobert

Working student Aid projects & Volunteers

Katja Madžar

Working student Aid projects & Volunteers

Sina Götz

Head of Communications &
Marketing

Linda Bau

Social Media
Manager

Ann-Kathrin Frank

Working student Communications & Marketing

Nikolaus Meyding

Head of partner programme

Nina Bieber

Projectmanager Finance

Martina Lais

Team assistance

Niklas Vinterstad

Working student Finance & IT

Sivany Kanagalingam

Working student STELP Events UG

Lisa Schimmer

Working student STELP Events UG

BECOME PART OF OUR TEAM!

Are you looking for challenging tasks with social added value in a motivated team? Then you found the right place!

Serkan Eren

Geschäftsführender 1. Vorsitzender | Vereinsgründer

Ein Bild von Serkan Eren

Serkan ist nicht der klassische Typ, der eine Hilfsorganisation gründet — und hat es trotzdem gemacht. Sein Leitgedanke und Motto: “Niemand hat behauptet, dass es einfach wird!” Meistens macht er einfach, unterstützt von seinem Team — und bisher ist er damit ganz gut gefahren. Als ehemaliger Lehrer liegen ihm besonders die Kinder und Jugendlichen am Herzen, die er bei seinen Einsätzen trifft. Dann begeistert er sie oft und gerne mit seiner heimlichen Leidenschaft, dem Zaubern, ist sich aber schmerzlich bewusst, dass er damit nie so erfolgreich sein wird wie als Vorstand von STELP. Sein Herz schlägt für Stuttgart und seinen VfB.

Linda Weiss

Stellvertretende Vorsitzende

Ein Bild von Linda Weiss.

Als Juristin unterstützt Linda das Team bei der Planung und Durchführung der Hilfsprojekte. Hauptberuflich arbeitet sie in einem Stuttgarter Ministerium, nachdem sie zuvor als Rechtsanwältin in einer größeren Kanzlei tätig war. Seit ihrem Schulabschluss ist Linda viel gereist und hat sich in verschiedenen Projekten in Tansania, Südafrika und Indien ehrenamtlich engagiert. Besonders am Herzen liegt ihr der Einsatz gegen soziale Ungerechtigkeit und Unterdrückung von Menschenrechten.

Christian Gärtner

Erweiterter Vorstand | Geschäftsführer NATAN GmbH

Ein Bild von Christian Gärtner.

Chris ist Allrounder und Ruhepol im STELP Team. Bei Veranstaltungen kümmert er sich souverän darum, dass im Hintergrund alles so läuft wie es laufen soll. Außerdem ist er zuständig für das Partnerprogramm. Beruflich ist er im internationalen Einkauf eines schwäbischen Unternehmens tätig. In seiner Freizeit findet man ihn entweder auf dem Fußballplatz, oder er joggt um den Bärensee. Schottland ist seit Jahren sein absolutes Traumreiseziel. Dort ist er — dank eines großzügigen Geburtstagsgeschenks seiner Frau Jenny — sogar stolzer Besitzer eines 1m² großen Grundstücks in den Scottish Highlands und trägt daher den Adelstitel Laird. Zum Afterwork Bier trifft man ihn mit Freunden auf den Treppen am Feuersee.

Ivana Stipić

Geschäftsführerin STELP Events UG

Ein Bild von Ivana Stipic.

Ivana ist Teil der Führungsteams und leitet als Geschäftsführerin die hauseigene Eventagentur STELP Events UG. Neben ihrem blauen Rennrad ist in Ivanas Arbeitsalltag eines unverzichtbar: ihr Handy. Nach Serkan ist Ivana das Teammitglied, das am meisten telefoniert. Durchgehend hängt Ivana an der Strippe und plant & organisiert so mit der großartigen Unterstützung unserer Volunteers unzählige Charity-Events für STELP. Wenn ihr Ivana also mal nicht am Telefon oder mit dem Bike an euch vorbeizischen seht, findet ihr sie sicher auf einen Natan-Spritz in unserem NGO-Café NATAN oder auf dem Weg zu einem spontan Wochenendtrip in die Natur mit ihrem neusten Familienmitglied, dem feuerwehrroten Van. Neben der Natur findet Ivana Ruhe und Ausgleich beim Sport, besser gesagt beim Yoga. Das Praktische: ihr Lieblingsstudio ist direkt über dem STELP-Büro. In diesem Sinne Namaste!

Jennifer Gärtner

Erweiterter Vorstand | Marketing & Kommunikation

Ein Bild von Jennifer Gärtner.

Jenny ist Teil des Kommunikationsteams von STELP und hat auch in stressigen Momenten immer die Ruhe weg. Diese Eigenschaft kommt ihr nicht nur zugute, wenn sie bei großen STELP Events den Ablauf im Blick hat, sondern auch in ihrem Job in der internen Kommunikation eines Stuttgarter Unternehmens. Entspannen kann sie am besten im herabschauenden Hund beim Yoga. Jenny liebt Sonnenschein (weswegen ihr Mann Chris nur noch Urlaub in der Zentralsahara vorschlägt), probiert sich gerne durch ausgefallene Rezepte auf Pinterest und kauft regelmäßig neue Pflanzen für den extra Wohlfühlfaktor zuhause. Lieblingsort in Stuttgart: über einem großen Teller Pasta beim Lieblingsitaliener im Westen.

Timo Hildebrand

Erweiterter Vorstand

Ein Bild von Timo Hildebrand.

Als ehemaliger Fußballprofi verfügt Timo über weitreichende Kontakte und sieht seine Aufgabe bei STELP vor allem darin, Menschen, die gesellschaftliche Verantwortung übernehmen wollen, mit der Organisation in Verbindung zu bringen, Synergien zu schaffen und sich gemeinsam für Menschen in Not einzusetzen. Nachdem er seine Laufbahn als Leistungssportler beendet hat, startet er 2021 mit seinem pflanzlichen Konzept Vhy! durch. Seine Freizeit und Leidenschaft gehört in erster Linie seinem Sohn. Außerdem ist er begeisterter Yogi, interessiert sich für vegane Ernährung und radelt gerne mit seinem e-Bike durch die Stuttgarter Wälder.

Leonie Lobert

Werkstudentin Hilfsprojekte & Volunteers

Platzhalter für die Team Bilder

Leo’s Reise bei STELP begann im August 2023 als Praktikantin im Bereich der Hilfsprojekte. Inzwischen ist sie Werkstudentin und kümmert sich vor allem um die Volunteers und unterstützt in der Projektkoordination.

Sie ist immer unter Leuten zu finden, sei es für einen Kaffee oder Matcha Latte tagsüber, oder für ein Bier oder Aperol Spritz am Abend. In ihrer Freizeit reist Leo gerne, um neue Länder und Kulturen zu entdecken – besonders zieht es sie dabei in sonnige Länder.

Leo ist bekannt dafür, ein großer Tollpatsch zu sein – besonders, wenn es um Zugfahrten geht, was jede Reise aus ihrer Wahlheimat Heidelberg nach Stuttgart zu einem kleinen Abenteuer macht.

Sina Götz

Head of Kommunikation & Marketing

Ein Bild von Sina Götz.

Sina ist unser Kommunikationstalent im Team und immer für ein kleines Pläuschen zu haben. Bis sie für ihr Studium nach Baden-Württemberg kam, dachte Sina, dass sie keinen Dialekt spricht. An ihrem rollenden “R” erkennt man ihre bayerische Herkunft aber bereits am Telefon. Wenn Sina gerade keine Pressemitteilungen für STELP verschickt, Webseiten updatet oder Posts für Instagram schreibt, dann findet ihr sie entweder bei einem Feierabenddrink in ihrer Lieblingskneipe direkt über ihrer Wohnung im Stuttgarter Westen oder im Shavasana beim Yoga.

Linda Bau

Social Media Managerin

Platzhalter für die Team Bilder

Linda ist seit 2023 als Social Media Managerin bei STELP dabei und bringt mit ihrer kreativen Art immer wieder frische Ideen mit. Woche für Woche zeigt sie, wie man das Beste aus beiden Welten vereint – Büroarbeit und Remote-Setup.

In ihrer Freizeit ist Linda leidenschaftliche Tennisspielerin, geht ins Fitnessstudio und entdeckt regelmäßig neue Hobbys. Von Häkeln über Malen bis hin zu Nageldesign hat sie schon alles ausprobiert. Ihre Vielseitigkeit und Entdeckungsfreude merkt man ihr definitiv auch im Arbeitsalltag an. Lindas Go-To-Getränk ist nicht Kaffee, sondern Matcha Latte – am liebsten Iced. Aber wenn es ums Arbeiten geht, sind ihre wichtigsten Werkzeuge die Adobe Creative Suite und diverse KI-Tools.

Jetzt könnt ihr euch vielleicht denken, wer diesen Text wirklich geschrieben hat…

Nikolaus Meyding

Head of Partnerprogramm

Ein Bild von Nikolaus Meyding.

Nikolaus, den bei STELP alle nur Niko nennen, lernte STELP 2019 bei seinem Hilfseinsatz als Volunteer in der Türkei kennen. Zu sehen, welchen Impact man mit seiner Arbeit haben kann, hat ihn nicht mehr losgelassen. Deshalb hat er sich entschieden, seine Berater-Karriere erst einmal an den Nagel zu hängen und bei STELP Vollzeit einzusteigen. Niko etabliert Finanz- und Fundraising-Prozesse bei STELP und kümmert sich um unser Partnerprogramm. Er ist Stuttgarter durch und durch, treibt in seiner Freizeit gerne und viel Sport und möchte durch Reisen neue Menschen und Kulturen kennenlernen. Was ihn antreibt? Mit seiner Arbeit bei STELP will er Menschen helfen, die nicht so viel Glück hatten. Dass jeder einzelne einen Unterschied machen kann, hat er ja auf seinem Hilfseinsatz in der Türkei erfahren.

Martina Lais

Teamassistenz

Ein Bild von Martina Lais.

Martina behält als Teamassistenz bei STELP den Überblick. Sie kommt aus der Dienstleistungsbranche, hat ein großes Herz für Kinder und organisiert mit Leidenschaft. Sie liebt Italien und die Bretagne und ihre fünfköpfige Familie. In ihrer Freizeit ist sie gerne unter Menschen, fährt Ski, besucht Kulturveranstaltungen, joggt oder macht sich Gedanken, wie sie die Welt ein kleines Stückchen besser machen kann.

Sivany Kanagalingam

Werkstudentin Sponsoring & Backoffice

Ein Bild von Sivany Kanagalingam.

Sivany ist der Jungspund bei STELP. Als Aufgaben-Allrounderin unterstützt sie das Team aus dem Backoffice und hält ihnen den Rücken frei. Abseits von STELP studiert sie „Politik, Verwaltung & Internationale Beziehungen“ am Bodensee und setzt sich als Ehrenamtliche bei Team Tomorrow e.V. dafür ein, junge Menschen für politische Themen zu begeistern. Für spaßige Spieleabend ist sie immer zu haben. Aber Achtung: bei einer Runde Dobble ist sie unschlagbar. Ihr Lieblingsort in Stuttgart: UNO-spielend im Rosensteinpark.

Lisa Schimmer

Werkstudentin Content Production

Ein Bild von Lisa Schimmer.

Lisa ist Werkstudentin bei der STELP Events UG und unterstützt Ivana und Sina bei allen kreativen Dingen rund um die Themen Grafikdesign, Social Media Content und Event-Organisation. Sie studiert an der Hochschule der Medien in Stuttgart Informationsdesign und ist dementsprechend auch in ihrer Freizeit für alles was mit Kunst und Kreativität zu tun hat zu haben. An den Wochenenden stöbert sie am liebsten durch Stuttgarts Second-Hand-Shops und Buchläden oder ist mit einer großen Tasse Kaffee und einer Zimtschnecke in einem Café anzutreffen. Sie liebt es Musik zu hören und verbringt viel zu viel Zeit auf den Konzerten ihrer Lieblingsbands.

Serkan Eren

Executive 1. chairman | founder of the association

Ein Bild von Serkan Eren

Serkan is not the classic type to found an aid organization – but he did it anyway. His guiding principle and motto: “Nobody said it would be easy!” Most of the time he just does it, supported by his team – and so far he’s done quite well with it. As a former teacher, the children and young people he meets on his assignments are particularly close to his heart. He often likes to inspire them with his secret passion, magic, but is painfully aware that he will never be as successful at it as he is as a STELP board member. His heart beats for Stuttgart and his VfB.

Linda Weiss

Vice-Chairman

As a lawyer, Linda supports the team in the planning and implementation of aid projects. She works full-time in a ministry in Stuttgart, having previously worked as a lawyer in a large law firm. Since leaving school, Linda has traveled extensively and has volunteered in various projects in Tanzania, South Africa and India. She is particularly passionate about fighting social injustice and the suppression of human rights.

Christian Gärtner

Extended Executive Board | Managing Director NATAN GmbH

Ein Bild von Christian Gärtner.

Chris is the all-rounder and calming influence in the STELP team. At events, he makes sure that everything runs smoothly in the background. He is also responsible for the partner program. He works in the international purchasing department of a Swabian company. In his free time, you can find him either on the soccer field or jogging around the Bärensee lake. Scotland has been his dream destination for years. Thanks to a generous birthday present from his wife Jenny, he is the proud owner of a 1m² plot of land in the Scottish Highlands and therefore holds the title of Laird. You can meet him with friends for an after-work beer on the steps at the Feuersee.

Ivana Stipić

Managing Director STELP Events UG

Ein Bild von Ivana Stipic.

Ivana is part of the management team and manages the in-house event agency STELP Events UG. In addition to her blue racing bike, one thing is indispensable in Ivana’s everyday working life: her cell phone. After Serkan, Ivana is the team member who makes the most phone calls. Ivana is constantly on the phone, planning and organizing countless charity events for STELP with the great support of our volunteers. So if you don’t see Ivana on the phone or whizzing past you on her bike, you’re sure to find her enjoying a Natan Spritz in our NGO café NATAN or on her way to a spontaneous weekend trip into the countryside with her newest family member, the fire engine red van. In addition to nature, Ivana finds peace and balance in sport, or rather yoga. The practical thing: her favorite studio is directly above the STELP office. On that note, Namaste!

Jennifer Gärtner

Extended Board | Marketing & Communication

Ein Bild von Jennifer Gärtner.

Jenny is part of the STELP communications team and always keeps calm even in stressful moments. This quality not only comes in handy when she’s keeping an eye on things at big STELP events, but also in her job in internal communications at a Stuttgart-based company. The best way for her to relax is by doing yoga with a downward-facing dog. Jenny loves sunshine (which is why her husband Chris only suggests vacations in the Central Sahara), likes to try out unusual recipes on Pinterest and regularly buys new plants for that extra feel-good factor at home. Favorite place in Stuttgart: over a big plate of pasta at her favorite Italian restaurant in the west.

Timo Hildebrand

Extended Board

Ein Bild von Timo Hildebrand.

As a former professional footballer, Timo has extensive contacts and sees his main task at STELP as connecting people who want to take on social responsibility with the organization, creating synergies and working together to help people in need. After ending his professional career as an athlete, he started the plant-based concept Vhy! in 2021. His free time and passion belong first and foremost to his son. He is also an enthusiastic yogi, is interested in vegan nutrition and enjoys cycling through Stuttgart’s forests on his e-bike.

Leonie Lobert

Working student Aid projects & Volunteers

Platzhalter für die Team Bilder

Leo’s journey at STELP began in August 2023 as an intern in the area of aid projects. She is now a working student and mainly looks after the volunteers and provides support in project coordination.

She can always be found among people, be it for a coffee or matcha latte during the day, or for a beer or Aperol Spritz in the evening. In her free time, Leo enjoys traveling to discover new countries and cultures – she is particularly drawn to sunny countries. At STELP, she is constantly in contact with international partner organizations and volunteers and is always eager to learn and experience new things.

Leo is known for being a big klutz – especially when it comes to train journeys, which makes every trip from her adopted home of Heidelberg to Stuttgart a bit of an adventure.

Sina Götz

Head of Communications & Marketing

Ein Bild von Sina Götz.

Sina is our communication talent in the team and is always up for a little chat. Until she came to Baden-Württemberg for her studies, Sina didn’t think she spoke any dialect. But you can recognize her Bavarian origins from her rolling “R” on the phone. When Sina isn’t sending out press releases for STELP, updating websites or writing posts for Instagram, you can find her either having an after-work drink in her favorite pub directly above her apartment in the west of Stuttgart or doing yoga at Shavasana.

Linda Bau

Social Media Manager

Platzhalter für die Team Bilder

Linda has been with STELP as Social Media Manager since 2023 and always brings fresh ideas with her creative nature. Week after week, she shows how to combine the best of both worlds – office work and remote setup.

In her spare time, Linda is a passionate tennis player, goes to the gym and regularly discovers new hobbies. She has tried everything from crocheting to painting and nail design. Her versatility and joy of discovery are definitely noticeable in her day-to-day work. Linda’s go-to drink is not coffee, but matcha latte – preferably iced. But when it comes to work, her most important tools are the Adobe Creative Suite and various AI tools.

Now you can probably guess who really wrote this text…

Nikolaus Meyding

Head of partner programme

Ein Bild von Nikolaus Meyding.

Nikolaus, who everyone at STELP just calls Niko, got to know STELP in 2019 during his volunteer work in Turkey. Seeing the impact you can have with your work never let go of him. That’s why he decided to give up his career as a consultant for the time being and join STELP full-time. Niko establishes financial and fundraising processes at STELP and takes care of our partner program. He is a Stuttgart native through and through, likes to do a lot of sport in his free time and wants to get to know new people and cultures by traveling. What drives him? With his work at STELP, he wants to help people who have not been so lucky. He learned that every individual can make a difference on his aid mission in Turkey.

Martina Lais

Team assistance

Ein Bild von Martina Lais.

As team assistant at STELP, Martina keeps track of everything. She comes from the service industry, has a big heart for children and is passionate about organization. She loves Italy and the Bretagne and her family of five. In her free time, she enjoys socializing, skiing, attending cultural events, jogging and thinking about how she can make the world a little bit better.

Sivany Kanagalingam

Backoffice & Support

Ein Bild von Sivany Kanagalingam.

Sivany is the youngster at STELP. As an all-rounder, she supports the back office team and keeps their backs free. Outside of STELP, she studies “Politics, Administration & International Relations” at Lake Constance and works as a volunteer for Team Tomorrow e.V. to get young people interested in political issues. She’s always up for a fun game night. But watch out: she’s unbeatable at a game of Dobble. Her favorite place in Stuttgart: playing UNO in Rosensteinpark.

Lisa Schimmer

Working student content production

Ein Bild von Lisa Schimmer.

Lisa is a working student at STELP Events UG and supports Ivana and Sina in all creative matters relating to graphic design, social media content and event organization. She is studying information design at the Stuttgart Media University and is therefore also interested in everything to do with art and creativity in her free time. At weekends, she likes to browse through Stuttgart’s second-hand stores and bookshops or can be found in a café with a large cup of coffee and a cinnamon bun. She loves listening to music and spends far too much time at the concerts of her favorite bands.

Thanks for your support!

Great, that worked. Thank you for taking the time to fill out the form.

Would you like to be kept up to date about our projects? Then sign up for the STELP-Newsletter.

Merry Christmas!

Your admission for the gifted partnership was successfull! You will shortly receive a confirmation email from us in which you will find all the details listed again. If you have any further questions, please contact us by e-mail.

Thank you for your donation

Your donation was successful. You will shortly receive a confirmation email from us in which you will find all the details listed again. Your donation will be debited from your account in approx. 3-5 working days. If you have any further questions, feel free to talk to us personally or write us an e-mail.

Thank you for your admission!

Your admission was successful! You will shortly receive a confirmation email from us in which you will find all the details listed again. If you have any further questions, please contact us by e-mail.

Thank you for your admission!

Your admission was successful! You will shortly receive a confirmation email from us in which you will find all the details listed again. If you have any further questions, please contact us by e-mail.